Smoelenboek

Naam:
Bike:
Lid sinds:
Wim 
HD Street Glide Special
september 1995
Als klein menneke is er bij mij altijd de wens geweest om eens een Harley-Davidson te bezitten.
Toen ik in 1980 mijn roze papiertje haalde, waren het eerst een vijftal japanners voordat ik aan het echte werk kon beginnen.
Mijn eerste H.D. die ik in 1988 kocht, was een 883 Sportster Hugger.
Na wat Sportsters, Dyna’s en Softails een Electra Glide Standard, rijd ik nu een Street Glide Special.
Geleidelijk is de hobby uitgegroeid tot een passie, en kan ik ontzettend van die Harley genieten.
Of ik nou alleen, met een groepje of met de hele club op pad ben, dan ben ik de koning te rijk.
Hoogtepunten zijn de jaarlijkse H.O.G.- Benelux- en Europese rallies.
Twee andere hoogtepunten waren mijn reis naar Sturgis in 1998 en natuurlijk de viering van het 100-jarig bestaan van Harley-Davidson in Milwaukee in 2003 samen met Martien. Onvergetelijk.
Ik hoop dat ik nog veel van mijn H.D. kan genieten en van de speciale mensen die ze berijden.
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Gerrit en José
Harley Davidson Electraglide 105
april 2008

Sinds Augustus 2002 heb ik mijn motorrijbewijs.
Wij hebben 2 jaar op een Kawasaki 750 Vn gereden daarna de zwaardere Suzuki 1500LC
Sinds 2008 hebben wij een Harley Davidson Electra Glide 105 “jubileum uitvoering” en we waren er trots op. Helaas zijn we in op de laatste dag trip Wales (2016) bij Km stand 103.358 onderuit gegaan.Die motor hebben we gedag gezegd en is vervangen door een nieuwer model, de 2014 Electra Glide (FLHTCK). Op deze motor de 33.000 al weer gepasseerd.
Sinds 2009 ben ik ook in een bestuursfunctie bij het Dutch Lighttown Harley davidson® Club gestart voor de organisatie van activiteiten.
Intussen al diverse bestuursfuncties doorlopen z.a. ledenadministratie secretaris en nu voorzitter (2018)

Naam:
Bike:
Lid sinds:
Jan
Harley Davidson Road King Classic
januari 2000
In december 1998 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en in februari 1999 werd mijn eerste Road King afgeleverd door VMS.
Omdat er nog sneeuw lag werd mij uitdrukkelijk te verstaan gegeven niet te gaan rijden totdat alle pekel van de wegen verdwenen zou zijn!
(Begrijpelijk toch!).
Dit was op een zaterdagmorgen en diezelfde middag ben ik mijn eerste ritje gaan maken, (op de binnenwegen werd immers toch niet gestrooid).
Wie herinnerd zich nou niet zijn eerste ritje op zijn eigen HARLEY, dat is toch een machtige ervaring.
En dit speciale gevoel van “vrijheid” en met volle teugen genieten is nooit meer weggegaan.
Ook ben ik toen meteen (aspirant)-lid geworden van onze geweldige club en ben vast van plan dit te blijven zolang het mij gegeven is.
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Albert
Harley Davidson Ultralide 103
januari 2010
Ook ik niet aan mijn midlifecrisis ontkomen. Na in 1992 mijn motorrijbewijs gehaald te hebben heb ik mijn ervaring in eerste instantie opgedaan op een Japanner (Yamaha Maxim), die zijn nou eenmaal iets goedkoper. Dit was mij zeer goed bevallen en heeft mij doen beslissen in 2010 een Harley Davidson te kopen (FLSTFI Fatboy) met als gevolg dat aan de aankoop meteen een lidmaatschap van DLHDC gekoppeld was.
Intussen ben ik al weer wat jaartjes lid. Wel heb ik er in de loop van jaren de jaren het een en ander aan veranderd zoals de dichte wielen geruild voor 52 Big Spoke wielen, ander stuur, en last but not least Jeckyll & hyde uitlaten aangebracht. Die zijn echt super!
Maar alles komt een einde dus heb ik begin 2018 de Fatboy ingeruild op een Ultra 103 uit 2011.
Wat een verbetering!
Sinds begin 2018 maak ik deel uit van het bestuur, als secretaris,  gaan versterken.
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Marc
Harley Davidson Road Glide CVO 2015
september 2011
Tja een verhaal schrijven , even denken
In 1992 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald.
Eerste motor was een Yamaha virago 750 , best blij mee.
Een paar jaar later virago verkocht i.v.m. verhuizing .
Nadat we weer gesetteld waren , een Yamaha dragstar 650 Classic gekocht , ook best een fijne motor.
Weer een paar jaar later had Ruud een Harley gekocht , en ja dat was pas het echte werk.
Dus dragstar eruit en v-rod 2003 jubileum model voor in de plaats ,dat was inderdaad het echte werk .
Vervolgens met dlhdc in contact gekomen , via Ruud , en daar lid van geworden.
Met de v-rod , samen met Ruud en Wil zo ongeveer alle passen in Italië , Zwitserland , Oostenrijk en Frankrijk bereden , was fantastisch !
Vervolgens met de v-rod onderuit gegaan, en een night rod special aangeschaft.
Hier met zeer veel plezier drie jaar gereden , fantastische motor ook !
Nadeel is dat je op zo’n motor niet echt iemand, of wat bagage mee kan nemen, dus .
Nightrod special ingeruild tegen een Road glide ultra cvo.
Een echte toerbuffel waar je achterop ruimte hebt voor een leuke dame en wat bagage  😉
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Herman
Harley Davidson
mei 2006
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Jan
Harley Davidson Ultra CVO 2018
januari 2008
Er is voor mij maar een echte motor: de oermotorfiets…….. Harley Davidson.
Deze motorfiets brengt een speciaal gevoel op gang, wanneer je hem leert waarderen.
Ook het gebeuren er omheen is een leuke bijkomstigheid.
Wanner je zijn beperkingen accepteerd krijg je er drie keer zoveel voor terug in de vorm van genot en rijplezier.
Ben lid geworden van de HD-club zodat ik mijn passie (en avonturen) kan delen met de andere leden.
Mijn passie: toeren en dan met name de grotere ritten in heuvelachtig en bergachtig gebied.
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Wil
Harley Davidson Electra Glide 110 CVO
2013
Op mijn 16e  jaar een zundapp van mijn spaarcentjes gekocht en gelijk een KS 50 cilinder erop en hij liep 90 km/h.
Op mijn 18 e een Honda 650 gekocht en daarmee met een L-plaatje op de binnenwegen geoefend (dus niet) mijn motorrijbewijs ook op mijn 18e gehaald.
Met deze Honda heb ik nog vele jaren met plezier gereden. Daarna een Honda 900 Boldor gekocht, ook daar diverse jaren mee gereden.
Deze weer weg gedaan en een Honda Shadow aangekocht.
Mijn blikken en hart bleven maar naar de Harley’s kijken en in 2013 heb ik dan toch de stap gemaakt en een Harley Davidson Night Rod gekocht en gelijk lid geworden van de Dutch Lighttown, na een schuiver in de regen heb ik hem laten ombouwen maar kon daar geen lange afstanden mee rijden en dus niet met de Dutch Lighttown ritten mee rijden en mijn zoontje Djamiro die zo graag mee gaat niet meer mee nemen.
Nu 61 jaar en het licht gezien en een Electra Glide 110 CVO van 2010 gekocht waar ik met mijn maatje Djamiro nog vele kilometers mee hoop te rijden met onze fijne club.
 
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Jan
Harley Davidson
november 2007
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Rene
Softtail de Luxe HD-FLSTN 1995
juni  2012
Van Berini M21 naar DLHDC

Met 12 jaar (1960) fietste ik met mijn vriendje de omgeving van Roosendaal af, om alle motorcrossen te bekijken. Mijn eerste kennismaking als berijder van een gemotoriseerd voertuig was in 1963, de Berini M21 (automaat) van mijn oudste broer. Die zette ik zijdelings tegen de muur tot stilstand. Geen schade alleen een vreemde schaafplek op de rubber zijkant van de voorband. Het leukste vond ik het sleutelen aan het apparaat, er was nogal eens iets stuk en mijn broer had twee linkerhanden. Af en toe wat vervangen en proberen dat apparaat sneller te krijgen, vond ik een uitdaging.  En als ik 1964 dan eindelijk 16 word, ga ik een zomervakantie lang (5 weken) werken om een Puch VS50 met zo een platte knalpotuitlaat te kopen. Pijpjes eruit, afzagen en terug zetten voor de sound. Hoeveel sturen ik erop heb gehad weet ik niet meer maar meer dan 7 exclusief het oorspronkelijk stuur. Hoe hoger, hoe beter; verstelbare sproeier erop en draaien en rijden maar. Als ik 18 word ga ik mijn A- rijbewijs halen, gaat de brommer weg en komt er een Vespa 160GS, spierwit met een schoolbord zwart voorspatbordje waarop ik regelmatig nieuwe teksten schreef.

Dan schaft mijn jongste broer een Moto Guzzi V7 750 ook wit en later een Harley-Davidson FLH duo-glide aan. Daar mocht ik niet op, maar wel aan poetsen. Ook echt wel leuk.

Vanaf 1973 wil ik niet meer telkens nat aankomen op feestjes en schaffen we een Citroën 2CV aan.

Maar het bloed kruipt en dus komt er als Teun nog klein is toch een Yahama XT250 voor papa. In de bossen crossen was toen  nog niet echt verboden, maar het zou niet lang duren of het off-road rijden werd toch te hinderlijk bevonden voor natuurvoetgangers en bosfietsers. Er komen nog twee broertjes voor Teun en de auto moet groter/de motor weg.

Maar werkend in het basisonderwijs zijn er vakanties genoeg waarin ik een paar dagen/weekjes een motor kan huren om te toeren. Van alles gereden, geen japanner was mij heilig.

Dan komt mijn oudste zoon, als ik de 60 ben gepasseerd of pa mee wil zoeken naar een motor, want hij heeft zijn A-rijbewijs gehaald. Dat doen we dus maar al te graag en kopen uiteindelijk een sportster 833 bij OIT in Breda.

Als ik een half jaartje met pensioen ben wil hij inruilen en ik neem hem over voor de inruilwaarde en word lid van DLHDC. Elk Pinksterweekend mee op reis, want de ritten op zondag vanuit Roosendaal kosten te veel extra rijtijd op 1 dag. Dan ruil ik de Sportster in voor een HD-FLSTN 1995 en geniet van het gekende ploffen van het 1340cc EVO-blok. Gelukkig heeft die  nog een choke en soms wat olie te veel. Zo blijft motorrijden toch wat het voor mij moet zijn, niet altijd als vanzelfsprekend en luxe hoort helemaal niet in dat rijtje. Nou ja, het windscherm dan, maar dat is ook alleen maar omdat het bij dat model hoort.

Naam:
Bike:
Lid sinds:
Henk 
Harley Davidson Streetglide
maart 2011
In mijn midlifecrissis in 1991 heb ik besloten om mijn motorrijbewijs te gaan halen.
Ik wilde het gevoel van vrijheid dat ik in mijn jeugd had ervaren met Puch en Tomos brommers weer terug hebben.
Meteen na het behalen heb ik een Kawasaki Vulcan 750 gekocht.
Was een leuke machine waar ik veel mooie ritten mee gemaakt heb.
En belangrijker, ik had het gevoel van vrijheid weer terug.
Maar jammer genoeg verbruikte deze machine royaal olie, dus heb ik toen maar een Kawasaki Vulcan 1500 aangeschaft.
Ook een hele fijne en zware machine, het leuke hieraan was dat met het gas terugdraaien er enorme knallen uit de uitlaat kwamen.
Maar ook deze machine was een enorme olieverbruiker, dus ik wilde er wel weer vanaf.
Het was inmiddels 1999 en ik droomde al van een Harley, de uitstraling en de “lifestyle” rondom Harley sprak me wel aan.
Dus toen een Heritage Softtail Cassic aangeschaft.
Wat een heerlijke machine met een machtig geluid!!
Heel veel mooie ritten en vakanties door heel Europa gemaakt, gelukkig geen olieverbruik meer.
Na 7 jaar was ik weer aan wat anders toe en heb toen een Road King Classic aangeschaft, ook een heerlijk machtige motor.
Maar de zit vond ik wat laag en ben vrij snel, na 2 jaar, overgestapt naar een Streetglide.
Dit is toch voor mij de ultieme machine, Als ik op deze motor zit krijg ik vanzelf een big smile op mijn gezicht.
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Frank
Harley Davidson
januari 2011
Na lang wikken en wegen heb ik  in 1991 na het halen van mijn motor rijbewijseen motor aangeschaft n.l. een Honda Shadow 750.
Het was een heel fijne relatief lichte motor om veel ervaring mee op te doen.Na diverse  fijne  en mooie jaren en prachtige tochten achter de rug hebbend heb ik besloten
om toch weer iets  zwaarders aan te schaffen en dit werd een  Honda Shadow 1100.
Dit was weer heel iets anders, een heel fijne en prettige motor waarop ik in binnen en buitenland prachtige tochten heb gemaakt.
Na verloop van tijd kon ik mijn ultieme droom uit laten komen en dat werd een Harley Davidson.
Deze motor, een (Softtail Heritage Classic) rijdt fantastisch, een echte tourmotor en is sinds 2005 in mijn bezit.
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Ger
Harley Davidson Dyna Lowrider
maart 2007
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Harrie
Harley Davidson
oktober 2006
Deze Harley motorfiets heb ik aan mogen schaffen in 2002 om precies te zijn op 19 Maart, exact 4 jaar later wordt onze dochter geboren en ja dat is nu mijn eerste liefde.
Maar weer terug naar het verleden in 1987 daar behaalde ik mijn rijbewijs en voelde me koning te rijk.
Kocht gelijk van de zuurverdiende centen een t-takt wel te verstaan een Suzuki GT 750 , mijn haren zitten nu nog door de war.
Door de jaren heen heb ik diverse merken bereden,maar toen al met een droom in het achterhoofd.
Het geluk stond nog steeds aan mijn zijde en ben dus 2002 Harley gaan rijden.
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Olaf
2018 Anniversary Ultra, Limited Edition
januari 2011
Hoi Allemaal,

Het is een lange tijd geleden dat we we elkaar gezien en gesproken hebben.

Ik heb sinds een maand mijn US motor-rijbewijs, in 1 keer gehaalt zoals het hoort.
De theorie Is anders dan in Nederland. Naast de verkeersregels, zoals je mag verwachten, heb je nog een heel stuk
over veiligheid, (inclusief kleding), hoe je bochten moet nemen, remmen en dergelijke.
Voor de praktijk mocht ik een verkorte cursus van 2 dagen volgen. Door het volgen en behalen van deze cursus heb ik geen
praktijk examen gehad.

En omdat eeen motor rijbewijs zonder motor niet veel nut heeft, heb ik ook maar weer een blauwe motor gekocht.
Een 2018 Anniversary Ultra, Limited Edition. Ik heb er gelijk een Anniversary Jack in dezelfde kleuren bij gekocht.

Ik ben de motor al aan het inrijden zodat ik langere ritten kan maken. Het weer zit echter niet altijd mee. Bij 30+ graden is
het niet altijd prettig motor rijden.
Wat hebben we het toch slecht.

Groetjes aan de groep uit de Verenigde Staten.
Olaf

Naam:
Bike:
Lid sinds:
Ben
Harley Davidson Sportster Iron 883
maart 2010
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Toin
Harley Davidson Nightrod special VRSCDX
augustus 2008
Mijn jeugd was PUCH en een motorclub om achterop mee te rijden.
Pas toen ik 25 was heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en een Honda CX500 Custom gekocht… en die heb ik nog steeds!
Nu de kids wat groter zijn heb ik ook meer gelegenheid om te gaan rijden en zo reed ik na een uitzending van National Geographic (opgenomen in Milwaukee, snap je) even bij Maurice langs om de V-rod te bekijken….
Op slag verliefd.
Bijgaande foto is door Lies genomen na het proefritje. Dat plaatje spreekt boekdelen.
Ik ben nogal honkvast en verwacht van deze machine nog lang plezier te hebben.
Mijn vrienden kijken nogal verbaasd als ze de modelkeuze zien.
Daar hebben ze gelijk…. Had ik hem maar niet moeten uitproberen!
Naam:
Bike:
Lid sinds:
Theo & Thea
Harley Davidson Road King
oktober 2006
Net na mijn diensttijd had de oom van Thea een scooter (merk Bella) te koop.
Omdat ik wel iets zag in scooter- en motorrijden heb ik de scooter voor weinig geld over kunnen nemen.
Gelijk op rijles natuurlijk en toen mocht je nog achteraf op de binnenwegen en naar de dichtstbijzijnde benzinepomp zonder rijbewijs rijden.
De dag voor het motor examen verleende ik een auto welke van rechts kwam, geen voorrang.
Van de scooter werkte alleen de bel nog en ik belande in het ziekenhuis.
Dus ook geen examen, ik was er kennelijk nog niet aan toe.
20 jaar later heb ik met mijn zoon Pieter alsnog weer rijles genomen en wij zijn op dezelfde dag de eerste keer geslaagd.
Sedert die tijd heb ik achtereenvolgens een Yamaha Venture 1200, een Yamaha 1300, een BMW R1100RT en 15 jaar een Goldwing 1500 gereden.
Met deze motoren hebben we altijd onze vakanties gereden door heel Europa.
In 1999 heb ik alsnog het licht gezien en ben ik de trotse eigenaar van een Harley-Davidson Road King en we maken weer de nodige kilometers.
In 2000 ben ik ook lid van onze club geworden en als de sfeer binnen onze club zo blijft zijn ze voorlopig nog niet van me af.
Een oude Harley heeft zo z’n eigen uitstraling.
Een oude Knucklehead, genoemd naar de vorm van de cylinderkop.